Juffen, Meesters en Pinterest


Waarom elke meester of juf Pinterest moet gebruiken.

Een hele computer vol documenten en plaatjes van alle leuke les ideeën die je ooit bent tegen gekomen, maar waar je geen link naar de uitleg meer bij hebt.
Ooit die leuke les gezien, maar nu kun je hem niet meer vinden.
Een hele lijst met snelkoppelingen en favorieten naar leuke sites.

Herkenbaar? Ik had er ook last van. Tot ik Pinterest ontdekte. Met Pinterest "pin" je iets op je prikbord.
Je pint een foto of plaatje als herkenning op je account en als je later op dat plaatje klikt, wordt je vanzelf doorgelinkt naar de URL waar het vandaan kwam.



Nog mooier is dat je je pins kunt indelen per categorie of thema. Ik heb nu 51 borden, waaronder themaborden, klassenmanagement, klasinrichting en nog veel meer. Steeds wanneer ik een leuk idee tegenkom pin of repin ik het.
Repinnen is het pinnen van een pin van een ander. Stel, je ziet een leuke pin op mijn account, die kun je dan repinnen naar jouw account en in het bord stoppen waar jij hem wilt.

Handig: Je kunt mensen volgen, hun pins verschijnen dan in een overzicht. Je kunt ook maar een paar borden van iemand volgen.

Ideaal. Zoek je een leuke les bij het thema winter? Je gaat naar je account, gaat naar het bord 'Thema WINTER' en zoekt een leuke les die je eerder al eens hebt gepind!

Neem eens een kijkje op mijn Pinterestpagina: http://www.pinterest.com/kleuterklas/

En maak daarna zelf een account ;)
Maar pas op dat je niet verslaafd raakt!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een vraag, tip, opmerking of iets anders? Laat het me weten!